VORIGE SERVICE
  Rapportage en dashboards
VOLGENDE SERVICE
Snapchat adverteren 
 

 

Website optimisatie

Wanneer je aan een online advertentiecampagne werkt, is één ding het allerbelangrijkst. De reis van je doelgroep naar de weergegeven advertentie naar de website moet op een natuurlijke, logische en visueel vloeiende manier verlopen. Alleen zo zullen doelgroepen, die naar je website worden geleid, zich op het juiste moment op de juiste plaats voelen voor de boodschap, die precies voor hen bedoeld is.

Een groot deel van deze reis wordt beheerst door de advertentiecampagne, het laatste gedeelte wordt voornamelijk beïnvloed door de website. Deze website moet ‘idiot proof’ zijn, oftewel, je website moet zo ingedeeld zijn dat je doelgroep precies weet wat het daar moet doen. Wil je je doelgroep graag alleen informeren en op de hoogte houden? Wil je ze inspireren met een sterke boodschap over jouw merk? Moet men een contactformulier invullen om gecontacteerd te worden? Of wil je dat ze die geweldige producten kopen die je verkoopt in de webshop? Al deze verschillende doelen vragen om een ander type website, die je op een overeenkomstige manier zou moeten optimaliseren.

Dus, voor een website betekent een wijziging in de conversieratio van 1% naar 2% dat je de helft aantal ‘clicks’ nodig hebt dan voorheen. Wanneer je in eerste instantie 100 clicks nodig hebt van bijvoorbeeld €0,25 om tot een conversie te komen, en later slechts 50 clicks, dan resulteert dit in een aanzienlijke verlaging van de kosten per acquisitie. Je betaalt dan namelijk slecht €12,50 in plaats van €25,-. Dit is slecht een eenvoudig voorbeeld van wat website optimalisatie voor jou kan betekenen.

200%

efforts to get this text out there as soon as possible.

10

in the team… and still didn’t make it on time. my god!

±500

inspiring words are now selectively picked, to describe what this service actually includes and how we approach it.

Via eenvoudige A/B-tests kunnen we meerdere bestemmingspagina’s controleren om te zien welke het beste scoort. Op deze manier kun je die website kiezen die zorgt voor het beste rendement op je advertentie-uitgaven. We kunnen ook dashboards opzetten om inzicht te krijgen in hoe alle verschillende pagina’s van uw website scoren. Zo kun je makkelijk zien welke pagina’s verbeterd moeten worden.

Een website is nooit af. Er zijn altijd manieren om je website verder te verbeteren, zodat het publiek nog beter begrijpt wat je wilt dat ze doen. En vergeet niet dat wanneer je verschillende fysieke winkels hebt, er waarschijnlijk niet één daarvan evenveel bezoekers heeft als je webshop. Een webshop kan nooit vol zijn, aangezien er een ‘oneindig’ aantal mensen de website kan bezoeken in alle talen met een verschillende achtergrond. Dat is ook precies de reden waarom het zo belangrijk is om je website nooit gewoon te ‘laten zijn’, maar altijd te blijven verbeteren en innoveren.

We kunnen helpen bij het identificeren van hoe je website verbeterd kan worden, waarbij we die tools selecteren die relevante inzichten kunnen geven. We kunnen A/B-tests opzetten, bezoekersgegevens van alle verschillende pagina’s visualiseren en samenwerken om de website ‘idiot proof’ te maken. We hebben al zoveel verschillende websites gezien voor allerlei verschillende doeleinden. Als je onze hulp wilt bij het uitkristalliseren van het doel van de website voor je bezoekers, neem dan gerust contact met ons op.