VORIGE SERVICE
  Linkedin adverteren
VOLGENDE SERVICE
Mobiel en in app adverteren 
 

 

Spotify adverteren

Misschien luisterde je wel al naar wat muziek op Spotify, toen je deze pagina opende… Luister allen anders eens naar één van de beste muziek-picks, namelijk ‘Jerry’ door Boy Azooga; werkt perfect met onderstaande uitleg 🙂

In 2006 werd Spotify opgericht in Zweden met het motto muziek voor iedereen beschikbaar te maken. Muziek kan op Spotify via een muziekstream worden geluisterd. Het algoritme van Spotify is ontworpen om je voortdurend nieuwe muziek te bieden, te spotten en te identificeren.

Tegenwoordig heeft Spotify ongeveer 157 miljoen gebruikers wereldwijd. Deze gebruikers kunnen worden onderverdeeld in twee types; de gratis en betaalde premium gebruikers. Ongeveer 71 miljoen gebruikers zijn premium abonnees. Het grote verschil tussen deze twee groepen is dat de gratis versie onderhevig is aan reclame. Wanneer gratis gebruikers naar hun favoriete muziek luisteren, kunnen ze onderbroken worden door advertenties.

Adverteerders kunnen aan deze advertentie ondersteunende Spotify-luisteraars audio, display en video-advertenties laten zien. Via verschillende targeting technieken kan de adverteerder zich richten op gratis luisteraars op mobiel en/of desktop; naar leeftijd, geslacht, locatie, muzieksmaak en activiteit. Spotify is ook bezig met nieuwe advertentie formaten, waaronder podcast partnerships, gesponsorde afspeellijsten en audio-advertenties die kunnen worden overgeslagen. Er worden zelf nieuwe manieren gezocht om advertenties via programmatic inkoop uit te serveren.

Naast deze advertentie innovaties heeft Spotify dit jaar zijn eigen selfservice advertentie platform gelanceerd: Ad Studio. Dit is een platform waar iedereen binnen tien minuten een audiocampagne kan maken. De adverteerder kan zelf de audiocampagne bouwen, een advertentie maken met hulp van Spotify, het budget en de campagnegegevens instellen, vertoningen voorspellen en Spotify’s insights volgen en gebruiken om het succes van de campagne bij te houden en te beheren. Het mooie van deze nieuwe Ad Studio is dat je al een campagne kunt opzetten met een budget van $250.

40m

nummers zijn in de Spotify muziek database.

20.000

nummers worden elke dag op Spotify toegevoegd.

148 mln

is het gemiddeld aantal luisteraars voor platformonafhankelijke Spotify gebruikers.

Next to this Ad Studio, it is only possible to set up campaigns via the Spotify account managers. This means that we do not press the buttons and manage the controls ourselves, but have to leave this to the Spotify account team. However, we do have the knowledge to make the best possible plan for you, that we can discuss directly with our contacts at Spotify.

The different targeting techniques come with different prices, and the Cost per Impression (CPM) also differs a lot per ad format. It is therefore important to make sure you pick those options, that really work for your campaign objectives. We can help you in deciding on the best possible mix, that fits your campaign objectives and budget.

We believe that Spotify is best to use when you are looking for ways to expand your reach and in order to increase your brand awareness. To use these tools to the maximum of its potential it is important to come up with strong creatives, for you to reach and activate your audience. In case you feel like expanding your audience via this music streaming service. Feel free to contact us, so we can tell you more about it!