VOLGENDE SERVICE
Mobiel en in app adverteren
Spotify adverteren
Misschien luisterde je wel naar muziek op Spotify, toen je deze pagina opende. Een ‘Deep Focus’-playlist om bij de les te blijven, of juist een ‘New Music’-lijst om nieuwe nummers te ontdekken. Wat je smaak, mood of activiteit ook is, Spotify heeft een bijpassende playlist. De on-demand muziekstreamingdienst is de grootste ter wereld, met twee type gebruikers: de betaalde premium gebruikers, en de gratis gebruikers. Die laatste groep bestaat in Nederland uit 1,7 miljoen mensen. Dit zijn de gebruikers die advertenties krijgen te horen terwijl ze naar hun favoriete muziek of podcast luisteren, en de gebruikers die jij voor jouw merk via Spotify adverteren kan bereiken. Hiervoor kan je audio-, display- en/of video-advertenties inzetten.
Met super scherpe targeting mogelijkheden kun jij als adverteerder je doelgroep altijd op het juiste moment bereiken. Demografische kenmerken en locatie-opties kunnen worden ingesteld, maar ook muzieksmaak, apparaat, gedrag, interesses en activiteit. Hierdoor zijn campagnes op een slimme manier in te richten: is jouw product bijvoorbeeld sportgerelateerd, dan zijn de ‘workout’ playlists een perfecte match. Bijkomend voordeel is dat mensen tijdens het sporten bezig zijn, oortjes in hebben en niet op hun telefoon kunnen kijken; gegarandeerd dat jouw advertentie gehoord wordt door een super betrokken publiek.
Nieuw bij Spotify adverteren zijn de targetingmogelijkheden voor podcasts. Podcasts zijn in korte tijd super populair geworden, waardoor Spotify kansen ziet om adverteerders ook rondom deze producten te laten adverteren. Aangezien men een podcast vaak aandachtig beluisterd, kun je een betrokken publiek bereiken met jouw advertentie, met een interesse-targeting die spot on is, aangezien het thema van de podcast door de gebruiker met zorg is uitgezocht.
Om Spotify adverteren voor iedereen bereikbaar te maken, heeft de muziekstreamingdienst dit jaar zijn eigen advertentie platform gelanceerd: Ad Studio. In Ad Studio wordt de audiocampagne gebouwd en beheerd. Ook worden hier insights vanuit de Spotify Streaming Intelligence weergegeven om jouw publiek nog beter te leren kennen en je campagne te optimaliseren. Daarbij is het startbudget verlaagt naar €250,-. Hierdoor is Spotify adverteren niet meer alleen voor de allergrootste merken, maar voor iedereen.
1,7 mln
advertentie ondersteunde gebruikers in Nederland
41%
van de podcast luisteraars vertrouwen een merk meer wanneer zij een advertentie hebben gehoord tijdens een podcast
+3 mld
playlists staan op Spotify, voor ieder moment
Vertel ons je doelstelling en wij kijken met jou welke targeting opties en type advertenties hier het beste bij aansluiten. Met onze ervaring in de muziekindustrie kennen wij dit platform als geen ander. Wij helpen je bij het ontwikkelen van de optimale campagneopzet, die aansluit bij jouw doelstellingen en budgetten. Ook kunnen we je adviseren op het gebied van audio advertentie creatie. Dus ook zonder ervaring met het maken van audio advertenties is het nu makkelijker dan ooit om te starten met adverteren op Spotify.
Enthousiast om te ontdekken hoe adverteren op Spotify jouw merk kan laten groeien? Neem vandaag nog contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden met je.
Neem ook eens een kijkje bij onze blogs. Hier vind je recente updates over onze services.