VORIGE SERVICE
  Linkedin adverteren
VOLGENDE SERVICE
Mobiel en in app adverteren 
 

 

Spotify adverteren

Misschien luisterde je wel al naar wat muziek op Spotify, toen je deze pagina opende… Luister allen anders eens naar één van de beste muziek-picks, namelijk ‘Jerry’ door Boy Azooga; werkt perfect met onderstaande uitleg 🙂

In 2006 werd Spotify opgericht in Zweden met het motto muziek voor iedereen beschikbaar te maken. Muziek kan op Spotify via een muziekstream worden geluisterd. Het algoritme van Spotify is ontworpen om je voortdurend nieuwe muziek te bieden, te spotten en te identificeren.

Tegenwoordig heeft Spotify ongeveer 157 miljoen gebruikers wereldwijd. Deze gebruikers kunnen worden onderverdeeld in twee types; de gratis en betaalde premium gebruikers. Ongeveer 71 miljoen gebruikers zijn premium abonnees. Het grote verschil tussen deze twee groepen is dat de gratis versie onderhevig is aan reclame. Wanneer gratis gebruikers naar hun favoriete muziek luisteren, kunnen ze onderbroken worden door advertenties.

Adverteerders kunnen aan deze advertentie ondersteunende Spotify-luisteraars audio, display en video-advertenties laten zien. Via verschillende targeting technieken kan de adverteerder zich richten op gratis luisteraars op mobiel en/of desktop; naar leeftijd, geslacht, locatie, muzieksmaak en activiteit. Spotify is ook bezig met nieuwe advertentie formaten, waaronder podcast partnerships, gesponsorde afspeellijsten en audio-advertenties die kunnen worden overgeslagen. Er worden zelf nieuwe manieren gezocht om advertenties via programmatic inkoop uit te serveren.

Naast deze advertentie innovaties heeft Spotify dit jaar zijn eigen selfservice advertentie platform gelanceerd: Ad Studio. Dit is een platform waar iedereen binnen tien minuten een audiocampagne kan maken. De adverteerder kan zelf de audiocampagne bouwen, een advertentie maken met hulp van Spotify, het budget en de campagnegegevens instellen, vertoningen voorspellen en Spotify’s insights volgen en gebruiken om het succes van de campagne bij te houden en te beheren. Het mooie van deze nieuwe Ad Studio is dat je al een campagne kunt opzetten met een budget van $250.

40m

nummers zijn in de Spotify muziek database.

20.000

nummers worden elke dag op Spotify toegevoegd.

148 mln

is het gemiddeld aantal luisteraars voor platformonafhankelijke Spotify gebruikers.

Naast deze Ad Studio is het alleen mogelijk om campagnes op te zetten via de Spotify accountmanagers. Dit betekent dat we niet zelf de touwtjes in handen hebben, maar dit moeten overlaten aan het Spotify accountteam. Desondanks hebben wij alle voorafgaande kennis om het best mogelijke plan voor jou te maken, zodat we dit rechtstreeks met onze contacten bij Spotify kunnen bespreken.

De verschillende targeting technieken komen tegen verschillende prijzen en de CPN (Cost Per Impression) verschilt aanzienlijk per advertentie-indeling. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat je die opties kiest, die echt werken voor jou campagnedoelstellingen. Wij kunnen helpen bij het kiezen van de best mogelijke mix, die aansluit bij je campagnedoelen en budget.

Wij zijn van mening dat Spotify het beste gebruikt kan worden, wanneer je op zoek bent naar manieren om je bereik en je brand awareness te vergroten. Om deze tools optimaal te gebruiken, is het van belang goede advertenties te gebruiken, zodat je jouw publiek kan bereiken en activeren. Wil je je doelgroep via deze muziekstream service uitbreiden, neem gerust contact met ons op, zodat we er meer over kunnen vertellen!