VORIGE SERVICE
  Website optimalisatie
VOLGENDE SERVICE
Pinterest adverteren 
 

 

Snapchat adverteren

Snapchat begon ooit als een speelse app om grappige foto’s en video’s met vrienden te delen. Vandaag is Snapchat, met 300 miljoen maandelijkse gebruikers, één van de grootste platforms voor sociale media. Snapchat is hét kanaal voor het jongste publiek, van middelbare scholieren tot jonge volwassenen tot 34 jaar. Actieve Snapchatters openen de app meer dan 25 keer per dag en meer dan 400 miljoen Snapchat-stories worden iedere dag gemaakt.

Waar bij andere social media platformen de nadruk ligt op content consumeren, ligt bij Snapchat de nadruk op het zelf maken van content (camera advertising). Dit is iets wat het platform uniek maakt met originele advertentie-indelingen en gesponsorde cameralenzen. En wist je dat Snapchat Story ooit de voorloper was van Instagram en Facebook-stories?

In het begin werd adverteren op Snapchat vooral gebruikt voor branding-en engagementdoeleinden. Sinds kort kwam Snapchat met nieuwe advertentie-opties die het adverteren op Snapchat nog aantrekkelijker maken, ook voor conversiedoeleinden. Naast de nieuwe functies, zoals Snapchat Shopping en Snapchat Product, heeft Snapchat ook de Snap Pixel bijgewerkt. Met deze pixel kan de adverteerder doelgroep-lijsten samenstellen voor remarketing doeleinden.

173M

Er zijn 173 miljoen dagelijks actieve Snapchatters wereldwijd.

18x

per dag opent een actieve Snapchatter de app.

40%

van alle 2,5 miljoen Nederlandse gebruikers is dagelijks actief.

Meteen vanaf het moment dat adverteren met Snapchat mogelijk werd in Nederland, hebben we de kans gegrepen om dit volledig uit te zoeken. We hebben veel nuttige en creatieve manieren gevonden om het publiek van onze klanten te bereiken. Met steeds meer en meer functies die eraan komen, adviseren we alle klanten om deze optie met ons te verkennen. Alleen als we denken dat je doelgroep aanwezig is op Snapchat, natuurlijk.

Samen kunnen we originele en handige manieren bedenken om Snapchat als advertentiekanaal te gebruiken. We beslissen de best passende campagnestructuur, die het beste aansluit bij jouw doelen. Wanneer de campagnes live zijn, zullen we deze continu monitoren en optimaliseren. We zullen je voorzien van begrijpelijke dashboards en inzichtelijke rapporten, aangepast aan het gewenste detailniveau. Op deze manier zijn al onze activiteiten en campagneresultaten volledig transparant. Naast deze real time inzichten is er altijd voldoende tijd voor evaluatie en communicatie, op de manier die jij verkiest.

Als Snapchat experts blijven we altijd vooroplopen. Niet alleen door constant naar onze campagnes te blijven kijken, maar ook naar wat er in de markt gebeurt en nieuwe digitale innovaties in de gaten te houden. Zo zorgen wij ervoor dat je altijd een stapje voor blijft op de concurrentie.

Lees onze blog voor meer informatie over een laatste Snapchat ontwikkelingen. Of wanneer je zin hebt om langs te komen voor een kopje koffie, laat het ons weten!