VOLGENDE SERVICE
Display adverteren 
 

 

Zoekmachine adverteren SEA

Google ontvangt op een willekeurige dag 63.000 zoekopdrachten per seconde. Met zoekmachine adverteren (SEA – Search Engine Advertising) kun je ervoor zorgen dat je zoekadvertenties worden weergegeven aan mensen die interessant zijn voor je bedrijf. Je advertenties kunnen weergegeven worden in verschillende zoekmachines, en in Nederland wordt Google als veruit de belangrijkste zoekmachine gezien met een marktaandeel van ±93%. Op de tweede plaats kunnen vinden we Bing terug met een marktaandeel van ±5%.

Actief zoekgedrag

Zoekmachines kunnen op deze manier een perfecte bron zijn om erg relevante bezoekers naar je website te leiden. Mensen zijn namelijk zelf actief op zoek naar de producten en/of diensten die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Echter zijn deze bezoekers alleen relevant als je je SEA-campagnes op een gestructureerde en doordachte manier beheert.

Niet alle SEA-campagnes zijn hetzelfde, omdat alle adverteerders en doelgroepen verschillend zijn. Welk publiek is interessant? Hoe zoeken zij? Welke zoekwoorden worden gebruikt? Op welke zoekopdrachten wil je gevonden worden en minstens even belangrijk is  op welke zoekwoorden je zeker niet gevonden wil worden. Een heleboel vragen die cruciaal zijn bij het bouwen van je SEA campagnestrategie. Belangrijk dus om hier voldoende voorbereidingstijd voor te nemen voordat je live gaat met je zoekcampagnes.

Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing kan opgedeeld worden in twee grote pijlers: SEA en SEO. Zoekmachine adverteren (SEA) kan gezien worden als de tegenhanger van zoekmachine optimalisatie (SEO). Wij zien ze echter niet als tegenpolen, maar wel als complementair aan elkaar. Hoe beter je website SEO-geoptimaliseerd is, hoe beter de resultaten zullen zijn voor je SEA-campagnes. Daarnaast kan SEA ervoor zorgen dat je zichtbaar wordt voor bepaalde zoekopdrachten, waar het met SEO bijvoorbeeld moeilijk is om hoog te scoren. Het grootste verschil tussen de twee is de manier waarop je ze organiseert. SEO kost tijd en geduld voordat je verbeteringen ziet in je resultaten. SEA is real-time, dus gemaakte veranderingen hebben meteen effect.

Een ander groot verschil tussen SEO en SEA is de plaats waar je alle wijzigingen doorvoert. De content op de website is bij SEO een van de meest cruciale zaken waarop je beoordeeld wordt. Terwijl bij SEA de grootste aanpassingen gebeuren, in het geval van Google, in Google Ads (vroeger Google AdWords). Voor de beide opties zijn er natuurlijk tal van andere factoren die een belangrijke rol spelen. Belangrijk om in het achterhoofd te houden is dat de aanpassingen op de website ook een cruciale rollen spelen voor SEA, dit heeft namelijk een grote rol op je kwaliteitsscore.

±70.000

zoekopdrachten vinden binnen Google plaats in 1 seconde.

92,25%

is het marktaandeel van Google.

50%

van alle zoekopdrachten zijn vier of meer woorden.

Het is onze taak bij Hide and Seek om ervoor te zorgen dat de juiste bezoekers worden doorverwezen naar jouw website. We helpen met het opzetten van een strategie dat het beste past bij jouw doelen. Bij zoekcampagnes kunnen deze verschillen van verkeer tot lead generation en/of conversie. De reden om te kiezen voor een zoekcampagne kan dus steeds verschillend zijn, afhankelijk van jouw doelstelling.

Samen beslissen we de best passende campagnestructuur met alle relevante onderwerpen. Daarna selecteren we de juiste zoekwoorden door een grondig zoekwoordonderzoek te doen. Tot slot weten we perfect hoe we de juiste boodschap kunnen formuleren met de minimale ruimte nodig voor de advertentietekst. Op deze manier realiseren we de juiste intonatie en overtuigen we jouw doelgroep om actie te ondernemen. Ook deze stap is zeker niet te onderschatten. De juiste mensen bereiken is de eerste stap, maar de advertentietekst zorgt ook voor dat mensen getriggerd worden om door te klikken naar jouw website.

Wanneer de SEA-campagnes live zijn, zullen we deze continu monitoren en optimaliseren. We werken nauw samen om zeker te zijn dat de campagnes altijd een weerspiegeling zijn van jouw situatie. We zullen je voorzien van begrijpelijke dashboards en inzichtelijke rapporten, aangepast aan het gewenste detailniveau. Op deze manier zijn al onze activiteiten en campagneresultaten volledig transparant. Naast deze real-time inzichten, is er voldoende tijd voor evaluatie en communicatie, op de manier die jij verkiest.

Als Google experts blijven we altijd voorop lopen. Niet alleen door constant naar de SEA-campagnes te blijven kijken, maar ook naar wat er in de markt gebeurt en nieuwe digitale innovaties in de gaten te houden. Zo zorgen wij ervoor dat je altijd een stapje voor blijft op de concurrentie.

Neem ook eens een kijkje bij onze blogs. Hier vind je recente updates over onze services.