VOLGENDE SERVICE
Google Tag Manager
Google Analytics
Wanneer je een website hebt, dan wil je ook weten wie daar komt. Wie zijn de bezoekers; hoe oud zijn ze en wat zijn de interesses? Waar komen ze vandaan, welke taal spreken ze? Welke pagina’s werken goed, welke minder? Welke bronnen zorgen voor verkeer naar de website? En belangrijk, wie zijn nu eigenlijk de converterende bezoekers?
Wanneer je geen inzicht hebt in wie je bezoekers zijn en waar ze vandaan komen, dan kan je behoorlijk grove inschattingsfouten maken. Vooral wanneer je gaat adverteren, dus budget gaat inzetten, is het een must om ervoor te zorgen dat je alle inzichten hebt. Zo weet je zeker dat je budget inzet daar waar het echt het meest gaat opleveren. Wij adviseren daarom altijd om Google Analytics te gebruiken, om zo volledig inzicht te krijgen.
Door het goed inrichten van Google Analytics kan je precies zien; welke producten het goed doen, wat de opbrengsten zijn van de verschillende betaalde en onbetaald kanalen en kan je perfect bepalen welke doelgroepen het meeste opleveren, tegen de beste prijs. Wil je op een goed geïnformeerde manier beslissingen maken over het juist prijzen van je producten, de beste mix van (online) kanalen, dan is het goed inrichten van Google Analytics van groot belang.
2 jaar
is de vervaltijd voor Google Analytics cookies
125k
profielen kunnen per Google Login gemaakt worden
10M
is de limiet voor de maandelijkse paginaweergave voor een website in Google Analytics.
Wij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat jij die inzichten hebt, om er zo voor te zorgen dat jouw strategische keuzes op correcte data gebaseerd zijn. Zo kunnen we de ‘customer funnel’ voor je in kaart brengen. Door deze ‘klantentrechter’ in te richten krijg je te zien hoe jouw klanten het pad van binnenkomst tot betalingen doorlopen. Zo kan je goed identificeren welke stappen in die trechter en individuele pagina’s moeten worden verbeterd, om zo de conversie te verhogen.
Wanneer wij campagnes managen zullen we – naast de data in de advertentie-accounts – altijd Google Analytics raadplegen. Zo krijgen we een goed beeld van welke campagne pagina’s en kanalen het beste presteren. Op deze manier kunnen we samen bepalen welke pagina’s we gebruiken om verkeer af te zetten. Afhankelijk van de doelstellingen, kunnen we zo ook beslissen hoe we het budget zo kunnen verdelen dat we zorgen voor het beste rendement op de campagnes.
Voor de inrichting van Google Analytics maken we vaak gebruik van Google Tag Manager. Zo kunnen we gemakkelijk gebeurtenissen meetbaar maken en de juiste doelen instellen. Samen bepalen we wat er meetbaar moet worden gemaakt, zodat we met de campagnes toewerken naar de beoogde resultaten o.b.v. de gestelde strategie.
Wil je meer lezen over de laatste ontwikkelingen rondom Google Analytics, hou dan onze blog in de gaten. Of wanneer je zin hebt om dit alles te bespreken tijdens een kop koffie, dan kan dat ook en horen we graag van je!