VORIGE SERVICE
  DoubleClick
VOLGENDE SERVICE
Zoekmachine optimalisatie SEO 

 

Feed Management

Voor degenen die niet bekend zijn met feed management, laten we het je wat meer uitleggen. Belangrijk is dat feed management alleen relevant is voor websites met producten, oftewel alleen webshops. Webshops hebben een database waar ze hun producten ‘bewaren’. Wanneer je deze product database exporteert, krijg je een feed, een product feed. Het automatiseren van dit proces en het gebruiken van de feed om te linken aan andere kanalen noemen we feed management.

We hebben nu een belangrijk deel overgeslagen, aangezien het exporteren en importeren van een feed niet heel veel management omvat. Wat het feed management maakt, is dat de meeste onbewerkte feeds vanuit webshops niet geschikt zijn voor kanalen die willen ‘lezen’ wat in de product feed vermeld wordt. Daarom moet de feed aangepast, zodat alle kenmerken correct weergegeven worden. Het optimaliseren van de feed en ervoor zorgen dat deze van de gewenste kwaliteit is, noemen we feed management.

Feeds kunnen gebruikt worden om verschillende shopping kanalen te verbinden. Er zijn veel interessante voordelen voor het gebruik hiervan. Ten eerste zijn deze kanalen een geweldige bron voor meer naamsbekendheid en dus verkeer. Daarnaast kun je je met deze kanalen echt op ROI (Return On Investment) richten. Ook is het heel gemakkelijk om internationaal te gaan. Sommige kanalen herkennen producten met bepaalde kenmerken (zoals bijvoorbeeld EAN) en kunnen vervolgens beschrijvingen van deze producten in alle verschillende talen genereren, zonder dat je ze zelf hoeft te vertalen.

1000+

vergelijkingssites, affiliate netwerken en marktplaatsen kunnen worden gelinkt via Channable.

$4,34B

was de recordboete die Google werd opgelegd door de EU vanwege machtsmisbruik mbt Google Shopping.

1

link kan ervoor zorgen dat je producten zichtbaar worden op duizenden vergelijkingssites, affiliate netwerken en marktplaatsen.

Bij Hide and Seek gebruiken we product feeds op veel verschillende manieren. We kunnen ervoor zorgen dat de websites worden gelinkt aan een enkel kanaal, zoals bijvoorbeeld Google Shopping. Of we gebruiken een Feed Management System (zoals Channable) waarin de website feed kan worden geïmporteerd, oftewel alle onbewerkte details. Binnen dit systeem kunnen we dan specifieke regels voor alle verschillende kanalen instellen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de geïmporteerde kenmerken aangepast zijn aan de specifieke richtlijnen van het gebruikte kanaal.

Naast het ‘gewoon’ linken van de feed aan kanalen, kun je Feed Management Systems ook gebruiken om je zoekcampagnes te automatiseren. Wanneer je een grote en veranderende product database hebt, is het een intensieve klus om je campagnes up-to-date te houden. Je kunt dit proces automatiseren door de juiste regels te gebruiken, die we kunnen instellen in het systeem. Zo worden je zoekcampagnes ten alle tijde correct weergegeven.

Het managen van dit proces vereist vakkennis, omdat het noodzakelijk is te weten welke kenmerken nodig zijn voor de verschillende kanalen. We hebben vele feeds geoptimaliseerd in het verleden en zijn bekend met alle vereisten. Dit maakt het een makkelijk klusje voor ons, terwijl het voor jou omslachtig is om tot de kern te komen. We zorgen ervoor dat we vooroplopen met de nieuwste tools en updates. Ook informeren we jou wanneer een nieuw interessant verkoopkanaal opduikt.

Dus laat ons gewoon de expert zijn, dan kan jij je richten op het bieden van de beste product mix aan ons en aan de eindgebruiker.