VORIGE SERVICE
  YouTube & Video Adverteren
VOLGENDE SERVICE
Instagram adverteren 

Facebook adverteren

Facebook is het uitgelezen advertentiekanaal voor zowel voor beginnende adverteerders als de wat meer doorgewinterde spelers. Dit komt omdat Facebook de volledige customer journey kan dekken. Van hoger in de funnel het publiek kennis laten maken met je product tot uiteindelijk sturen op conversies (lager in de funnel). Facebook adverteren is geschikt voor elke doelstelling.

Merkbekendheid

Facebook kan door middel van inspirerende content nieuwe doelgroepen bereiken. Hier is het niet een kwestie van wie schreeuwt er het hardst, maar belangrijk om de juiste content te laten zien aan de juiste groep potentiële klanten. Het doel van deze fase is dan ook om het merk te introduceren bij het brede publiek en te zorgen voor top of mind awareness. Laat de gebruiker kennismaken met je product of dienst op een manier dat men je onthoudt.

Overweging

De gebruiker heeft hier al kennis gemaakt met jouw product en/of dienst. In deze fase is men op zoek naar meer informatie. Belangrijk om te weten is dat de potentiële klant nog niet direct klaar is om te kopen, omdat er een grote kans bestaat dat het merk nog wordt vergeleken met andere merken. Hier wil je door te adverteren op Facebook de gebruiker naar je website leiden zodat zijn of haar onderzoek daar verder kan gaan. Het liefst laat je de gebruiker enkele acties ondernemen op je website zoals op een button klikken of een video bekijken zodat je relevante doelgroepen de volgende fase in kunt leiden.

Conversie

De gebruiker weet inmiddels wie je bent als merk en heeft zelfs al onderzoek gedaan naar de producten of diensten die je aanbiedt. Nu is het tijd om het laatste zetje te geven en de gebruiker over te laten gaan op actie. Ook hier kun je via advertenties op Facebook goed gebruik maken van de eerdere consumer touch points die je hebt gegenereerd in de vorige twee fases. Bijvoorbeeld door een collectie advertentie op Facebook te laten zien met bijpassende copy, of misschien wil je precies laten zien wat je toekomstige klanten hebben bekeken op jouw website, via dynamic remarketing.

In deze paar zinnen hebben we enkele van de belangrijke campagnedoelstellingen beschreven, die kunnen worden bereikt door het gebruik van Facebook advertenties: branding, bereik, engagement en conversie. Facebook is een zeer veelzijdig en compleet advertentiekanaal ideaal voor adverteerders om effectief en efficiënt te adverteren.
Facebook adverteren biedt een groot scala aan advertentieformaten, om naast consumenten ook bedrijven mee te kunnen bereiken. We zijn allemaal bekend met video’s, afbeeldingen en carrousel-advertenties in onze nieuws feeds. Daarnaast kunnen leadadvertenties erg interessant zijn voor bedrijven, omdat potentiële klanten door de vooraf ingevulde formulieren eenvoudig en snel hun contactgegevens kunnen verstrekken. Ook interessant is de Instant Experience; een mobiele ervaring op volledig scherm waarbij mensen een zeer compleet beeld van je producten of bedrijf kunnen krijgen, op producten kunnen klikken of een formulier kunnen invullen. Dit zijn maar enkele voorbeelden van alle mogelijkheden die Facebook adverteren te bieden heeft!

2,36 mld

mensen gebruiken dagelijks in ieder geval één van de Facebook producten

48%

van alle gebruikers gebruikt Facebook enkel mobiel

100 mln

uur aan video wordt er dagelijks bekeken op Facebook

Heb je gemerkt dat het organische bereik van je Facebook berichten laag is? Dan kunnen wij zeker helpen met het adverteren op Facebook. Door het gebruik van creatieve content en de juiste (en specifieke) targeting kunnen we meer en kwalitatief verkeer, meer leads en meer sales genereren, en een betrokken relatie opbouwen met je doelgroep. Daarnaast zijn we ook zeker niet te beroerd om advies te geven over een goede organische strategie.

Samen formuleren we doelstellingen voor jouw bedrijf en werken we aan een passende campagnestructuur. Wanneer de Facebook campagnes live zijn, monitoren en optimaliseren we deze continu. We zullen je voorzien van begrijpelijke dashboards en inzichtelijke rapporten, aangepast aan het gewenste detailniveau. Op deze manier zijn al onze activiteiten en campagneresultaten volledig transparant. Naast deze real-time inzichten, is er voldoende tijd voor momenten waarop wij samen de resultaten evalueren.

Als Facebook experts blijven we altijd voorop lopen. Niet alleen door constant naar onze campagnes te blijven kijken, maar ook naar wat er in de markt gebeurt en nieuwe digitale innovaties in de gaten te houden. Zo zorgen wij ervoor dat je altijd een stapje voor blijft op de concurrentie.

Neem ook eens een kijkje bij onze blogs. Hier vind je recente updates over onze services.