VOLGENDE SERVICE
YouTube & video adverteren
Display & video remarketing
Je kent het wel: je gaat online op zoek naar nieuwe schoenen en vind een mooi paar waar je verliefd op wordt. Je twijfelt nog een beetje over de prijs en kijkt eerst nog even verder. Vervolgens achtervolgt hetzelfde paar schoenen je de dagen erna nog overal op het internet. Eigenlijk voelen ze al een beetje van jou. Vooruit, bestellen maar!
Je bent niet de enige. Maar liefst 26% van de consumenten keert terug naar een website als gevolg van remarketing. Ook klikken zij 3x zo snel op een advertentie dan consumenten die nog niet op je website zijn geweest.
We kennen remarketing vooral in de vorm van banners op websites, of video’s op Youtube, die we te zien krijgen wanneer we bepaalde productpagina’s hebben bekeken. Dit is de meest basale vorm van remarketing.
Hoe werkt dit dan precies? Wanneer een consument naar jouw website gaat, wordt deze gevraagd of hij/zij akkoord gaat met het cookiebeleid. Als deze akkoord gaat, kun je deze consument targeten met banners of video advertenties buitenom je eigen website. Dat kan met behulp van het vertonen van een specifiek product, maar ook met een unieke aanbieding of boodschap. Welke vorm je ook kiest, de doelstelling is (bijna) altijd om de consument over te streep te trekken om alsnog klant bij jou te worden.
Naast website remarketing kun je jouw doelgroepen ook op YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat en Pinterest bereiken. Hier worden specifieke remarketing (doelgroep)lijsten gemaakt in de platformen zelf. Deze worden opgebouwd uit websitebezoekers (door middel van een pixel of tag) of uit bezoekers die een bepaalde handelingen op het platform hebben ondernomen. Denk bijvoorbeeld aan het bekijken van een bepaalde video die je hebt geplaatst, of het volgen van je bedrijfspagina.
3 op de 4
consumenten merken nu retargeted advertenties op.
3x
meer geneigd zijn retargeted-gebruikers om op je advertentie te klikken dan gebruikers die nog geen interactie hebben gehad met je website.
26%
van de consumenten keert terug naar een website als gevolg van remarketing.
Voor adverteerders is remarketing dus een handige tool. Om remarketing toe te kunnen passen, dien je de juiste stappen te ondernemen. Gegevens kunnen namelijk alleen anoniem verzameld worden. Dat kan op basis van een simpel websitebezoek, maar ook op basis van specifieke acties die mensen nemen op je website. Je zult begrijpen dat de ene lijst meer betrokkenheid van de gebruiker aantoont dan de andere. Het is dan ook zinvol om verschillende typen lijsten te maken. Bij Hide and Seek denken wij deze strategie graag zorgvuldig voor jou uit.
Zelfs als je de remarketinglijsten niet direct wilt gebruiken, raden we je aan deze wel alvast in te stellen voor later gebruik. Het vergt namelijk tijd om deze lijsten te vullen met gebruikersgegevens voordat je ze kan gebruiken. Binnen elk advertentiekanaal dient remarketing afzonderlijk ingesteld te worden zodat het mogelijk wordt om consumenten via dat kanaal te retargeten.
Hoewel gebruikersgegevens anoniem verzameld worden, is het belangrijk om de gegevens altijd te verwerken in overeenstemming met het meest recente privacybeleid (zoals bijvoorbeeld GDPR). Dat betekent onder meer dat cookies pas na expliciete toestemming worden gevraagd en dat gegevens nooit zonder toestemming aan elkaar worden gekoppeld zodat de werkelijke identiteit van de gebruikers kan worden achterhaald.
Klaar om remarketing in te zetten en jouw productprestaties te zien groeien? Wij helpen je bij de implementatie van pixels/tags, het instellen van relevante remarketinglijsten en het bouwen en optimaliseren van de juiste campagnes. Afhankelijk van je doelstellingen zullen we je adviseren over de beste aanpak. Wil je weten hoe remarketing voor jou kan werken? Neem gerust contact met ons op.
Wil je meer weten over onze services en updates erover lezen? Kijk dan bij onze blogs.