VORIGE SERVICE
  Zoekmachine Adverteren SEA
VOLGENDE SERVICE
Display remarketing 
 

 

Display adverteren

Hoe vaak zie jij banners of tekstadvertenties op je favoriete website? Ze kunnen vierkant zijn, een halve pagina, als billboard, statisch, rich media of gewoonweg tekst. Banners zijn er in alle soorten en maten. Dit is wat we Display Adverteren noemen; het adverteren met banners of tekstadvertenties op websites van derden.

Hoe werkt dat dan precies? Veel websites (uitgevers) hebben ruimte beschikbaar op hun website, ruimte die wordt gebruikt voor advertenties. Sommige uitgevers hebben hiervoor een sales team en verkopen deze advertentieruimte rechtstreeks aan adverteerders. In Nederland zijn bijvoorbeeld Sanoma en TMG grote spelers, waar je direct advertentieruimte kan kopen, zoals homepage-overnames op Nu.nl of andere prominente websites.

Naast deze vorm van direct kopen, kun je ook programmatic advertentieruimte kopen via geautomatiseerde platforms voor advertentie-uitwisseling, zoals het Google Display Netwerk. In plaats van een eigen sales team binnen de uitgeverij, wordt Google gevraagd om advertentieruimte te verkopen. Dit is ook waarom we het websites van derden noemen, omdat het uitwisselingsplatform de tussenpersoon is. Deze platforms hebben een groot bereik, omdat een enorme hoeveelheid websites hun inventaris op deze manier delen. Hiermee kun je je doelgroep bereiken via vele interessante targeting-technieken.

Deze targeting-technieken kunnen grofweg op twee manieren verdeeld worden, namelijk targeting op content of op context. Bij targeting op content richt je je op het onderwerp van de website, waar je de advertentie wilt laten zien. Dat betekent dat de inhoud van de plaatsing van groot belang is. Wanneer je target op context, is de gebruiker belangrijk. Dit betekent dat het niet uitmaakt wat voor inhoud je advertentie heeft, zolang deze maar op de juiste gebruiker gericht is. Beide methoden hebben hun voordelen, maar het is belangrijk te weten welke van de twee het beste werkt voor jouw marketing doeleinden.

90%

van de internet gebruikers wordt bereikt via Google Display Ads.

155%

consumenten blootgesteld aan display advertenties zijn 155% meer geneigd te zoeken naar merk-en segmentspecifieke termen

2M

is het aantal websites in het Google Display Network.

Het is onze taak bij Hide and Seek om ervoor te zorgen dat de juiste bezoekers worden doorverwezen naar jouw website. We helpen met het opzetten van een strategie dat het beste past bij jouw doelen. Ook voor Display campagnes kunnen deze verschillen van branding, tot bereik of tot meer conversies.

Samen beslissen we de best passende campagne structuur en zorgen we ervoor dat de campagnes zo breed of specifiek worden ingesteld dat ze de relevante doelgroep vinden. We zullen onze feedback geven over hoe u uw advertenties het beste kunt maken, zodat de banners de juiste boodschap verspreiden en je doelgroep in de juiste richting wordt geleid.

Wanneer de campagnes live zijn, zullen we deze continu monitoren en optimaliseren. We werken nauw samen om zeker te zijn dat de campagne altijd een weerspiegeling is van jouw situatie. We zullen je voorzien van begrijpelijke dashboards en inzichtelijke rapporten, aangepast aan het gewenste detailniveau. Op deze manier zijn al onze activiteiten en campagneresultaten volledig transparant. Naast deze real time inzichten, is er voldoende tijd voor evaluatie en communicatie, op de manier die jij verkiest.

Als Google experts blijven we altijd voorop lopen. Niet alleen door constant naar alle campagnes te blijven kijken, maar ook naar wat er in de markt gebeurt en nieuwe digitale innovaties in de gaten te houden. Zo zorgen wij ervoor dat je altijd een stapje voor blijft op de concurrentie.