Wil je organisch beter gevonden worden?
Doe onze vrijblijvende gratis SEO scan!
Doe onze vrijblijvende gratis SEO scan!
De SEO scan is opgedeeld in twee verschillende onderdelen. Het eerste onderdelen is de technische kant. Ten tweede wordt er gekeken naar de content. Deze onderdelen kunnen weer onderverdeeld worden in On-page en Off-page website factoren.
Bij de SEO scan beginnen we met een inventarisatie. Hierbij kijken we naar de hoeveelheid pagina’s die op de website aanwezig zijn en hoe deze geïndexeerd worden door de zoekmachines. Deze gegevens vergelijken we tevens met drie belangrijke concurrenten. Daarnaast kijken we ook naar de XML- Sitemap en Robot.txt van de website. Na deze indexatie bekijken we het Google Analytics verkeer. En of updates in het Google algoritme invloed hebben gehad op het aantal bezoekers.
Het tweede onderdeel van de SEO scan is de content. Hierbij zoomen we in op verschillende pagina’s. Daarbij kijken we naar de navigatie van de website en de SEO Tags. Ook doen we een zoekwoord onderzoek en bekijken we hoe de website scoort op bepaalde zoekwoorden. Naast de content op de website bekijken we hoe of alle onderdelen juist zijn ingevuld voor het delen op social media.
On Page SEO is met name gericht op alle SEO activiteiten die op de website plaatsvinden en waar je zelf controle over hebt. Bij On-page SEO kan je de content op de website en HTML source code optimaliseren
Met behulp van Off-Page SEO is het mogelijk om een populaire website te creëren. Voor Off-Page SEO technieken kan je bijvoorbeeld denken aan het maken van deelbare content, Linkbuilding en het delen op Social Media. In de SEO scan bekijken we al deze aspecten en hoe de website hierop inspeelt
SEO, ook wel Search Engine Optimization, zijn verschillende technieken die helpen om een website of webpagina hoog in de organische zoekresultaten te laten verschijnen. Hoe beter de SEO onderdelen zijn, hoe beter Google de webpagina begrijpt en hoe hoger je in de organische zoekresultaten verschijnt. In de SEO scan lopen we de website door op alle verschillende technieken. Wij kijken dan naar alle belangrijke zaken voor SEO, op zowel op de website zelf (on-page), als naar externe factoren (off-page).
Een website die geoptimaliseerd is voor zoekmachines, zorgt over het algemeen voor meer organische (‘gratis’) website bezoeken. Het grootste voordeel van goede SEO op de website is dat je in de organische zoekresultaten van Google tevoorschijn komt. Dankzij de relevantie van de zoekwoorden trek je meer relevant verkeer naar de website. De CTR stijgt en je website wordt niet beperkt door budget. Daarnaast wekt een organisch resultaat in Google vertrouwen bij de zoeker. Met ons advies zal je grote stappen kunnen maken om uiteindelijk boven je concurrenten uit te komen.
De SEO scan is opgedeeld in vier verschillende onderdelen. Het eerste onderdeel is de technische kant. Ten tweede wordt er gekeken naar de content. Tot slot horen on- en off-page factoren ook bij de SEO analyse.
Bij de SEO scan beginnen we met een inventarisatie, ook wel een 0-meting. Hierbij kijken we naar de hoeveelheid pagina’s die op de website aanwezig zijn en hoe deze geïndexeerd worden door de zoekmachines. Deze gegevens vergelijken we tevens met je belangrijkste concurrenten. Daarnaast kijken we ook naar zaken zoals de XML-Sitemap en Robots.txt van de website. Na deze indexatie bekijken we het Google Analytics verkeer en of updates in het Google algoritme invloed hebben gehad op het aantal bezoekers.
Content is een belangrijk onderdeel voor een goede SEO ranking en dus ook van de SEO scan. Hierbij zoomen we in op verschillende pagina’s. Daarbij kijken we naar de navigatie van de website en of deze wel gebruiksvriendelijk is. Ook doen we een zoekwoord onderzoek, het is belangrijk om te weten of je wel gevonden wordt op de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Er wordt ook gekeken of je kansen laat liggen die je eigenlijk zou moeten oppakken.
On-page SEO is gericht op alle SEO activiteiten die op de website zelf plaatsvinden. Dit zijn dus belangrijke onderdelen waar de eigenaar van de website zelf direct controle over heeft. Off-page heeft te maken met de autoriteit van je website, voornamelijk linkbuilden heeft daar invloed op.
Autoriteit loopt wat over met de andere onderdelen. Als je autoritair bent, dan zeggen andere over je website dat je website aan te raden en te vertrouwen is. Dit doen ze door een link naar je te plaatsen. Dit kan een link naar een dienst, een blog of je hoofdpagina zijn, maar is zeker niet beperkt tot deze 3 mogelijkheden. Je interne links vallen ook hieronder en worden zeker niet vergeten in de scan.
Hide and Seek is een deskundig online advertising agency met veel ervaring in SEO. Het optimaliseren van je website is niet iets dat kan worden geleerd uit een theorieboek. Het is een continu proces van vallen en opstaan, innoveren en testen. Dat is wat we doen. We gaan net zolang door, totdat we weten wat het beste werkt in iedere situatie.
Daarnaast zien we onszelf als één team met onze klanten, met dezelfde doelstellingen. Wij zijn persoonlijk, betrekken onze klant nauw in communicatie en zorgen ervoor dat we volledig transparant zijn in wat we doen. We doen niet alleen eenvoudig wat onze klanten vragen, we zetten ook altijd een paar stappen terug. Op deze manier zorgen we ervoor dat het plan precies is wat de klant van ons verlangt.
Tot slot zijn we ook anders. Er bestaat niet zoiets als een ‘normaal’. We hebben geen strikte tijden, deadlines of een manier van communiceren. We houden ons aan onze eigen standaard en die van de klant. Al onze klanten zijn anders en wij zijn dat zelf ook. Wij vinden een manier in samenwerken die het beste werkt voor zowel de klant als voor onszelf.
Vraag dan onze gratis SEO White Paper aan!
En ontvang de 10 beste tips en tricks om te beginnen met jouw website SEO.