
FOR ALL WHO LOVE
Het verhaal
Milkshake Festival is een evenement dat elke zomer plaatsvindt in het Westerpark in Amsterdam. De boodschap van Milkshake luidt: of je nu lang, dun, homo, hetero, geel of paars bent; iedereen is welkom en wordt omarmd. Het festival is bedacht met het idee een veilige have te creëren voor alle verschillende paradijsvogels.
Sinds 2016 is het festival gegroeid van een eendaags festival naar een weekend editie. Elke zomer treden meerdere bekende dj’s, dragqueens en performance-art artiesten op. Milkshake laat zijn dat entertainment, muzieksmaak, kledingstijl en status niets te doen hebben met seksualiteit. Het leven is een een feest door alle verschillende unieke mensen; het festival is ‘’For All Who Love’’.
Hide and Seek is sinds het begin betrokken bij de marketing van het festival en hebben actief bijgedragen aan groei van een niche festival tot een van de grootste open-minded zomerevenementen in zijn soort. Het festival door het succes zelfs ‘overseas’ gegaan naar Sao Paulo in Brazilië. Daarnaast zijn er meerdere Indoor Milkshake festivals georganiseerd in Amsterdam en Rotterdam.
Het doel
Campagne doelstellingen
Milkshake festival wilt niets lievers dan een festival organiseren waar iedereen zich vrij en veilig voelt om volledig zichzelf te zijn. Aan ons de vraag om door middel van online advertising ervoor te zorgen de ”for all who love” boodschap over te brengen aan alle potentiële festivalbezoekers.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
Strategie
We hebben de groei gerealiseerd door te kiezen voor een multichannel strategie waarbij offline en organische sociale marketinginspanningen worden doorvertaalt naar online. Door de juiste berichten op het juiste moment aan het juiste publiek te richten, verbreken we elk jaar opnieuw de ticket sales records. Dit heeft mede te danken door de korte lijnen met het Milkshake team en nauw samen te werken.
Ondanks de enorme groei was en blijft het belangrijkste doel om zoveel mogelijk informatie te verschaffen rondom onder andere LGBTQ+ onderwerpen. Door de slogan: For All Who Love op creatieve manier door te vertalen naar alle online advertenties, zorgen we er elk jaar voor dat iedereen steeds een beetje meer op de hoogte is van de missie van Milkshake en voor meer liefde in de wereld. Met onze strategische online marketing kennis dragen wij bij aan een krachtige boodschap en een duurzame groei voor Milkshake festival.
Gebruikte kanalen
Instagram adverteren
Ook Instagram is het perfecte kanaal voor zowel branding als conversie. Met dezelfde uiteenlopende targeting opties en interessante formaten, zoals Facebook.
Instagram adverteren
Ook Instagram is het perfecte kanaal voor zowel branding als conversie. Met dezelfde uiteenlopende targeting opties en interessante formaten, zoals Facebook.
Instagram adverteren
Ook Instagram is het perfecte kanaal voor zowel branding als conversie. Met dezelfde uiteenlopende targeting opties en interessante formaten, zoals Facebook.
Het resultaat
We hebben nauw samengewerkt met Milkshake festival om het publiek op een duurzame manier gestaag te laten groeien. Elk jaar breken we recordverkopen door de juiste kanalen te selecteren, de juiste doelgroepen te targeten en te testen met verschillende advertentietypen om de beste resultaten te laten zien. Met verschillende edities in Amsterdam, Rotterdam en Sao Paulo kijken we positief naar de toekomst en werken we met plezier aan nog veel meer geweldige campagnes.
