was successfully added to your cart.

Winkelmand

Voordelig adverteren in het nieuwe normaal

By 24 april 2020 april 29th, 2020 Adverteren, Hide and Seek
Investeren in online marketing

De afgelopen maand(en) hebben veel lokale, nationale en internationale ondernemers de gevolgen gevoeld van de COVID-19 maatregelen. Zo zijn veel lokale ondernemers zeer afhankelijk van de ‘gewone burger’ (die nu voornamelijk binnen blijft), en ook de grootsteden zijn afhankelijk van de toeristen die nu moeten thuisblijven. Andere nationale en internationale bedrijven zijn dan weer afhankelijk van eventuele leveranciers in het buitenland. Met andere woorden, bedrijven hebben het niet makkelijk om overeind te blijven.

Maar deze periode biedt natuurlijk ook heel veel mogelijkheden voor een bedrijf, zeker op het gebied van online marketing. Daarom is het interessant om te weten dat als je nu wil/kan investeren in online marketing, je hier op zowel korte als lange termijn veel voordeel uit kan halen.

Veel bedrijven en ondernemers zullen denken dat het nu alles behalve de juiste tijd is om te investeren in online marketing en er alles aan doen om kosten zoveel mogelijk te drukken. Investeren betekent niet per se een verhoging in budget. In het nieuwe normaal waarin we nu leven kan je soms met minder budget meer bereiken.

Dalende advertentiekosten

Doordat veel bedrijven gedwongen of ongedwongen besloten hebben om niet meer online te adverteren, zijn de prijzen voor andere adverteerders interessanter geworden. Uit onderzoek van ‘The Social Bakers’ blijkt dat de CPM op social media, ten opzichte van november 2019 bijna is gehalveerd. De CPM (cost per mille) zijn de gemiddelde kosten om een advertentie 1000 keer weer te geven.

Als we kijken naar de CPC (cost per click), de prijs die je betaalt wanneer iemand op je advertentie klikt, zien we dat ook deze enorm is gedaald. Ten opzichte van de jaarwisseling is deze ook gehalveerd. Er was reeds een daling in januari en deze trend heeft zich voortgezet in de maanden maart en april.

Evolutie CPCHet is lang geleden dat het zo voordelig is geweest om online te adverteren. Een unieke kans voor veel bedrijven.

Aanwezigheid op de juiste momenten en plek

Het unieke aan online marketing is dat je als bedrijf altijd aanwezig kan zijn waar je klanten aanwezig zijn en daardoor super relevant kan zijn voor de doelgroep. Nu we met zijn allen thuis zitten en collectief achter onze schermen zitten, biedt het dus veel kansen om daar aanwezig te zijn als bedrijf. Nu de advertentiekosten gedaald zijn komen er dus nog meer voordelen bij online marketing kijken.

Video bellen op social media

Maar wat communiceer je dan?

In een van onze vorige blogs las je enkele tips hoe je in deze tijd het beste communiceert met je klanten. Het belangrijkste is dat klanten duidelijkheid hebben en dat je zichtbaar bent, dat ze nog steeds je merk zien en dat op een positieve manier! Communiceer of je bedrijf open of gesloten is, biedt je thuislevering aan, is het volledige aanbod momenteel aanwezig? Er zijn veel vragen waar de consument een antwoord op wil. Daarom is het belangrijk dat bedrijven duidelijk en positief communiceren wat ze wel en niet doen.

Videobellen met een kop koffie?

Wij zijn er van overtuigd dat nu investeren in online marketing, je bedrijf veel kan opbrengen. We helpen graag met een advies over hoe jouw bedrijf kan groeien in het nieuwe normaal.

Heb je vragen of wil je ons beter leren kennen? We helpen je graag met online marketing. Neem dan direct contact met ons op, wellicht kunnen we geheel in stijl videobellen onder het genot van een kop koffie.

N I E U W S B R I E F

A M S T E R D A M

Hamerstraat 1-E,
1021 JT, Amsterdam
06 18333789

E I N D H O V E N

Frederiklaan 10E
Kick Offices Philips Stadion Ingang 3
5616NH Eindhoven
06 55153452

info@hide-and-seek.nl