Snapchat maakt adverteren nu nog aantrekkelijker – Hide and Seek
Mail ons op info@hide-and-seek.nl of kijk op onze contactpagina

Snapchat maakt adverteren nu nog aantrekkelijker

Snapchat maakt adverteren nu nog aantrekkelijker

Adverteren met Snapchat

Snapchat is hét sociale medium onder de jongeren en jongvolwassen tot ongeveer 34 jaar. Met 188 miljoen dagelijks actieve snapchatters wereldwijd mag dit platform zich rekenen tot een van de grootste. Door de impact en het bereik van deze app is met Snapchat adverteren heel aantrekkelijk. Dit was niet altijd zo, want doordat in het verleden de voorkeur meer uitging naar Instagram en Facebook, heeft Snapchat een moeilijke start gehad.

Hier komt door de duidelijke groei langzamerhand verandering in. Naast dat Snapchat op het gebied van targeting nu grotendeels dezelfde mogelijkheden biedt als de gevestigde social-media, is het mogelijk om via Snap-Ads, filters, lenzen en augmented reality de doelgroep te bereiken. De cijfers liegen er niet om; een actieve Snapchatter opent ongeveer 25 keer per dag de applicatie en spendeert gemiddeld 30 minuten op de app.

Nieuwe Snapchat features

Snapchat is de laatste jaren hard bezig om aan de weg te timmeren en concurreert momenteel met de grootste social platforms op het hoogste niveau binnen de wereld van online advertising. Naast het ontwikkelen van de Ad Pixel, is het platform deze maand naar buiten gekomen met nog twee nieuwe features. Met deze nieuwe features wordt het nog aantrekkelijker om via Snapchat te adverteren.

Snapchat Shopping Ads

De eerste nieuwe feature is “Shopping Ad”, oftewel winkelen op Snapchat. Hiermee kan een reeks producten weergegeven worden, waarop gebruikers kunnen klikken om meer informatie te krijgen. Dit zorgt voor een directe doorverwijzing naar de online store. Tijdens de eerste tests zag eBay een 5x hogere betrokkenheid met de nieuwe Shopping Collection Ads in vergelijking met standaard Snap-advertenties met dezelfde producten.

Maar hoe werkt dit dan? Met de nieuwe “Shopping Ad” functie richten gebruikers de camera van hun smartphone op een streepjescode of een fysiek product. Wanneer de software het artikel herkent, verschijnt een pop-up in beeld. In die pop-up staat de link naar het product of een vergelijkbaar artikel op de webwinkel. Via de browser of de app kan het product direct worden aangeschaft.

Snapchat Product Catalogus

Daarnaast is er nog een nieuwe feature ontwikkeld; de “Product Catalogus”. Adverteerders kunnen hun bestaande product feeds uploaden en vervolgens gebruiken bij het schalen en automatiseren van advertenties voor Snapchat-campagnes. Product feeds bevatten alle relevante productinformatie zoals afbeelding, prijs, kleur, enzovoorts. Deze ‘bibliotheek’ met items kan worden gebruikt om automatisch een aantal productadvertenties te maken: verhaal advertenties, snap advertenties en de nieuwe collectie-advertenties via nieuwe templates in de Snapchat Ads Manager.

Snap Pixel

De laatste update, en een niet geheel onbelangrijke, is de update “Snap Pixel”! Het gaat hier om een verbeterde Pixel Targeting, waarmee adverteerders aangepaste doelgroepen kunnen maken. Adverteerders kunnen nu doelgroepen maken op basis van meer specifieke acties die bezoekers op hun site ondernemen, bijvoorbeeld wanneer ze door bepaalde productcategorieën bekijken. Deze acties worden vastgelegd door de pixel, die dit vervolgens doorstuurt naar de Snapchat Ads Manager.

Snapchat ideaal voor de jonge doelgroep

Waar bij andere social media platformen de nadruk ligt op content consumeren, ligt bij Snapchat de nadruk op het zelf maken van content (camera advertising). Dit is iets wat het platform uniek maakt in het huidige social media landschap. Met 10.000 filters, augment reality en de nieuwste shopping ads is snapchat met haar continue ontwikkelingen het meest innovatieve advertentieplatform van het moment. Oftewel, valt de jongeren generatie in jouw doelgroep, dan is adverteren met Snapchat een ideale optie.