De laatste TikTok advertentie updates

By 9 december 2021 Adverteren, TikTok

In onze vorige blog hebben we verteld wat voor mogelijkheden TikTok kan bieden voor jouw bedrijf. Met de groei van TikTok komen er ook steeds meer nieuwe mogelijkheden om te adverteren op het platform. Lees hieronder meer over de laatste TikTok updates. 

TikTok Shopping

Er zijn al op verschillende kanalen shopping mogelijkheden, zoals op Facebook, Instagram & Pinterest. Sinds kort is deze manier van adverteren ook mogelijk op TikTok. Het kanaal biedt een shopping service aan verkopers waarin alles van adverteren tot het punt van product uploaden, aankoop en verzending geregeld kan worden binnen TikTok. Ook is het mogelijk voor merken die werken met een derde partij (zoals Shopify, Square, Ecwid en PrestaShop) om hun product catalogus te koppelen aan TikTok. Verder zal TikTok waarschijnlijk ergens dit jaar nog komen met een TikTok Shopping API waarmee het integreren van een productcatalogus in TikTok nog makkelijker wordt gemaakt.

Deze nieuwe feature zorgt voor nog meer sales mogelijkheden voor bedrijven en het zorgt ervoor dat de aankoop makkelijker gemaakt wordt voor de klant. Een geschikt middel voor bedrijven met een sales-gerichte doelstelling binnen de doelgroep die TikTok bedient.

Dynamic Showcase Ads

Om het adverteren via TikTok makkelijker te maken introduceert het kanaal Dynamic Showcase Ads (DSA). DSA video’s zijn automatisch gegenereerde advertentie formats waardoor een adverteerder niet alles zelf hoeft te maken. Hiermee laat TikTok zien dat ze ook open staan voor de kleinere adverteerders die niet het budget hebben om zelf content te maken. 

DSA genereert video advertenties die passen bij de gebruikers gebaseerd op activiteiten van gebruikers. TikTok geeft aan dat de merk content die het beste werkt op het platform een interessant product verhaal bevat in combinatie met audio, tekst en aantrekkelijk video materiaal. Hierop zijn de designs van de DSA templates gebaseerd.

De Dynamic Showcase Ads zijn super geschikt voor bedrijven die (nog) niet in de mogelijkheid zijn om veel eigen content te maken maar wel graag op een goede manier zichtbaar willen zijn op TikTok.

Leads Genereren

Nog een interessante ontwikkeling binnen TikTok adverteren is dat het voortaan mogelijk is om leads te genereren binnen het kanaal. Dit is mogelijk via de feed ads en de potentiële klant kan direct binnen TikTok een lead formulier invullen. Voor producten met een langere verkoop cyclus (vaak duurdere producten of diensten) kan dit een fijne uitkomst zijn. Normaal wordt een klant doorgestuurd van kanaal naar website, in dit geval wordt er een stap tussenuit gehaald waardoor de moeite voor de klant kleiner wordt.

Leads automatisch doorsturen naar CRM systeem

Verder kondigt TikTok aan dat ze een partnerschap hebben met Zapier en Leadsbridge, beide partijen zorgen voor integraties waarmee de leads niet meer handmatig ingevoerd hoeven te worden vanuit TikTok. De leads worden automatisch geupload in een CRM systeem zodat het proces van leads verzamelen en opvolgen wordt versneld. 

Een hele handige manier om in app leads te verzamelen en hiermee dus geschikt voor bedrijven die graag meer willen verkopen of bijvoorbeeld meer e-mailadressen willen verzamelen.

Dit zijn de nieuwe features rondom adverteren op TikTok in een notendop. Wil je hier graag meer over weten of denk je dat dit interessant zou kunnen zijn voor jouw bedrijf? Of lijkt het je interessant om hier samen met ons over te sparren? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee!

N I E U W S B R I E F

A M S T E R D A M

Hamerstraat 1-E
1021 JT Amsterdam
020 215 9360

E I N D H O V E N

Frederiklaan 10E
Kick Offices Philips Stadion Ingang 3
5616NH Eindhoven
040 231 3360

info@hide-and-seek.nl