
Naast een uitverkocht festival met 225.000 man, was ook de livestream van het Parookaville Festival dit jaar weer een groot succes. Na de pandemie, konden we dit jaar eindelijk weer echt knallen! Om iedereen zonder kaartje toch blij te kunnen maken met de optredens van onder andere Armin van Buuren, Afrojack en Tiësto besloot PAROOKAVILLE het dit jaar weer groots aan te pakken met een livestream.
Wij mochten er dit jaar ook weer bij zijn! Het streamen van een festival is een enorme organisatie en om ervoor te zorgen dat de livestream voor iedereen goed zichtbaar zou zijn heeft ons team dit jaar weer een bezoekje gebracht aan PAROOKAVILLE.
Bij aankomst op het terrein van Airport Weeze, net over de Duitse grens, maak je kennis met Bill Parooka, de burgemeester die PAROOKAVILLE heeft opgericht. In zijn City of Dreams kun je terecht bij de Town Hall voor een Parookaville-stempel in je ticket-visa, in de kerk kun je trouwen en mocht je in de gevangenis belanden dan kun je daar een tattoo laten zetten. Vanuit de metershoge draaimolen heb je een mooi overzicht over alle attracties, het zwembad, de boulevard, het postkantoor, het stadsbos, en natuurlijk alle stages met dansende Parookaville-bewoners.
Hoe wij de livestream een boost hebben gegeven?
We keken onze ogen uit op het immens grote terrein, maar er moest ook gewerkt worden. Het doel van de livestream was natuurlijk om iedereen zonder Parookaville-visa toch een kijkje te kunnen laten nemen en hen hopelijk volgend jaar naar PAROOKAVILLE te brengen. Via de livestreamcampagnes hebben 5,7 miljoen kijkers mee kunnen genieten van de festivaloptredens en hebben we ruim 14,3 miljoen mensen kunnen bereiken. Daarnaast heeft de livestream tijdens het festival ruim 210.000 nieuwe bezoekers naar de website gebracht. Deze nieuwe doelgroep kunnen we de aankomende periode bereiken om de volgende editie van Parookaville Festival 2023 te promoten. Op die manier zorgen we ervoor dat PAROOKAVILLE blijft groeien, iets dat elk bedrijf wil.
Bij het promoten van een livestream komt heel wat kijken en een goede voorbereiding is daarbij cruciaal. Om het juiste publiek te targetten hebben we onze targetingstrategie losgelaten op Facebook, Instagram, YouTube en Google Search. Hierbij was het belangrijk om de focus te leggen op geografische targeting in combinatie met interesse in EDM-muziek en festivals. Met het streamen op de Facebookpagina’s van artiesten en onze toegang daartoe, hebben we veel nieuwe kijkers kennis kunnen laten maken met de livestream van Parookaville Festival. Dankzij onze eerdere ervaring met livestreams en de grootse organisatie van PAROOKAVILLE is alles goed verlopen en zijn wij, maar ook het mediateam van PAROOKAVILLE, zeer tevreden met de geweldige resultaten.
Hulp nodig bij Live Stream campagnes?
Ben jij op zoek naar een online marketing team met veel ervaring in onder andere het boosten van livestreams? Neem dan contact op met: info@hide-and-seek.nl.
