Instagram schrijft case over campagnes Hide and Seek voor BALR.
Mail ons op info@hide-and-seek.nl of kijk op onze contactpagina

Facebook schrijft case over onze Instagram Stories campagnes voor BALR.

Facebook schrijft case over onze Instagram Stories campagnes voor BALR.

Wil jij graag op een innovatieve wijze een jong en betrokken publiek op Instagram bereiken? Overweeg dan het inzetten van Instagram Stories. Dit doen wij onder andere ook voor onze klant BALR. De Instagram Story advertenties van BALR. tijdens de Black Friday en Cyber Monday periode waren zo succesvol dat Facebook BALR. en Hide and Seek heeft benaderd om er een succes case over te schrijven, als eerste in Nederland. Deze case is na te lezen op de website van Instagram Business. In deze post lichten we de case verder toe.

Wat is BALR.?

BALR. is opgericht door professionele voetballers en ondernemers Juul Manders, Ralph de Geus en Demy de Zeeuw. Het luxe (mode)merk is geïnspireerd door de extravagante levensstijl van topsporters. Het merk verbind high-end fashion met sport waarin ‘Experience the life of a BALR.’ centraal staat. Het BALR. assortiment bestaat uit producten die in deze levenswijze passen, variërend van sportkleding tot luxe gadgets. Inmiddels is BALR. wereldwijd bekend, door samenwerkingen met voetballers, artiesten, (social media) influencers en andere grote merken, zoals Rolex, Apple, Samsung, PlayStation, Beats en (RED). BALR. telt momenteel 1,1 miljoen volgers op Instagram.

Waarom Instagram Stories?

In retail en ecommerce is de Black Friday en Cyber Monday periode een van de belangrijkste periodes in het jaar, inmiddels ook in Nederland. Met meer dan een miljoen volgers op Instagram was het een logische stap om door middel van Instagram Stories te gaan adverteren in deze periode. Advertenties op Instagram Stories hebben in het verleden dan ook bewezen de perfecte manier te zijn om het juiste publiek voor BALR. te bereiken. Niet alleen omdat het merendeel van de BALR. fans actief zijn op Instagram, maar ook omdat het format persoonlijk en opvallend is. Instagram Stories worden getoond tussen de content van vrienden en de content die de gebruiker vrijwillig volgt. Ook nemen de Instagram Stories het hele beeldscherm in beslag voor een aantal seconden, waardoor het niet te missen is.

Wat zijn de resultaten?

Naast de fans en het publiek dat bekend is met BALR, werd er ook een compleet nieuw publiek bereikt met de Black Friday en Cyber Monday campagnes op Instagram Stories. Door gebruik te maken van internationale lookalikes, zijn er in de 5 dagen rondom Black Friday en Cyber Monday 1.5 miljoen mensen bereikt in meer dan 70 nieuwe landen. Met Instagram Stories alleen werd er een ROAS (Return On Ad Spend) van 12.6x behaald, en binnen de core targeting zelf 70x. Al met al kan deze campagne als een groot succes worden gezien.

Tot slot

Zit jouw doelgroep ook op Instagram en wil jij graag adverteren op Instagram Stories? Neem dan contact op met Hide and Seek en vraag naar de mogelijkheden om op Instagram Stories te adverteren.