
Langzaam maar zeker komen de feestdagen er weer aan. In Q4, met dagen als Black Friday, Cyber Monday en kerst op de planning staan de koopjesjagers in de startblokken. Vooral in Nederland is er sprake van een sterke groei in interesse voor Black Friday en Cyber Monday
Video wordt een steeds belangrijker medium. In 2020 wordt verwacht dat 80% van al het internetverkeer uitgaat naar video. De populariteit van het medium zal dus blijven toenemen. Platformen, zoals YouTube, worden steeds belangrijker en groter. Dit is ook terug te zien in Nederland, waar het huidige aantal gebruikers momenteel rond de 9 miljoen zit. Die groei zit voornamelijk bij de jonge gebruikers van 15 tot 19 jaar oud.
De vraag is nu; hoe kun je met YouTube inspelen op de aankomende feestdagen en hoe zorg je dat jouw video ad er nog meer uitspringt?
YouTube heeft de afgelopen maanden een drietal opties geïntroduceerd of aangekondigd die interessant kunnen zijn met het oog op de feestdagen.
Nieuw: YouTube True View For Action
De eerste optie is True View For Action, een meer conversie-gerichte video advertentie. Met dit type advertenties kunnen leads en conversies gegenereerd worden door opvallende CTA’s (call-to-action) en koptekst-overlays aan video ads toe te voegen.
Met True View For Action verklein je de stap van branding naar actie tijdens een instream ad. Dus daar waar video ads eerst vooral zorgden voor zichtbaarheid, kunnen deze nu ook zorgen voor verkeer en conversies.
Nieuw: YouTube True View For Shopping
De tweede optie is True View For Shopping, wederom een nieuwe tool gericht op het verkleinen van de stap van branding naar aankoop. Met dit type advertentie maak je de video advertentie meer interactief, door jouw producten weer te geven tijdens de instream advertentie.
Wel is het belangrijk dat je gebruik maakt van Google Merchant Center.
Nieuw: YouTube Bumpers for Shopping
De derde optie is Bumpers for Shopping. Vergelijkbaar met de True View For Shopping advertentie, maar dan in het Bumper formaat. Dat wil zeggen, een (Bumper) video van maximaal 6 seconden. Tijdens en na de video worden de producten weergegeven, daar waar anders de companion banner zou zijn.
Bumpers for Shopping is momenteel in een beta fase en is nog niet voor iedereen beschikbaar.
Contact met Hide and Seek
Wil jij komende feestdagen knallen met video en wil je meer weten over hoe YouTube je daar bij kan helpen? Neem dan contact met ons op, zodat wij jou van de nieuwste beta’s en informatie kunnen voorzien.