
Waarom Facebook Collection Ads?
Er is een sterk groeiende trend van e-commerce op mobiel. Mobiel heeft de afgelopen jaren een steeds groter aandeel gekregen in het online verkeer. Vooral onder jongeren zoekt ruim 70% naar producten of diensten op mobiel en doet 65% ook aankopen via mobiel (Bron: Marketingfacts). Een van de knelpunten voor veel mensen is echter de mobiele website ervaring. Het is daarom belangrijk om de mobiele ervaring zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.
Wat zijn Facebook Collection Ads?
Facebook heeft een nieuw ad format ontwikkeld die naadloos aansluit op de vraag naar gebruiksvriendelijke mobiele e-commerce platformen. Sinds kort is de nieuwe ad format Facebook Collection Ads beschikbaar. Dit format maakt gebruik van rich media om de mobiele shopping ervaring zo aangenaam mogelijk te maken. Het is net als de Facebook Canvas ook alleen op mobiel beschikbaar. Het biedt gebruikers een eerste indruk van de collectie, voordat de gebruiker van Facebook naar de website wordt gestuurd. Dit zal ook een positieve invloed hebben op de relevantie van het website verkeer. De gebruiker heeft namelijk al een voorproefje gekregen van de collectie op de website door middel van de Ad.
De Facebook Collection Ad is zichtbaar in de newsfeed op Facebook als een foto of video met daaronder vier uitgelichte producten. Vervolgens kan de gebruiker de ad openen en tot 50 producten uit de productcatalogus bekijken binnen de Facebook app. Om een Facebook Collection Ad op te kunnen zetten is het daarom noodzakelijk om een goede productcatalogus bij Facebook aan te leveren. Wij kunnen hierbij helpen. Facebook Collection Ads combineert visueel aantrekkelijke content met conversies als doel en is daardoor zeer interessant voor e-commerce bedrijven.
Hide and Seek
Ben jij actief op Facebook en beheer je een webshop of e-commerce website? Dan is Facebook Collection Ads uitermate interessant voor je. Wilt je hier meer over weten? Neem dan direct contact met ons op! Hide and Seek helpt je graag verder.