
Voor adverteerders op Facebook is het niet ongebruikelijk om tientallen variaties van advertenties op te zetten. Dit doen ze om de best presterende combinatie te vinden. Met Facebook Dynamische Advertenties (of Facebook Dynamic Content) is het mogelijk om verschillende varianten van advertenties te maken. Met deze tool kan één advertentie worden opgezet per advertentieset. Bovendien optimaliseert advertentie vervolgens voor de beste combinaties van het advertentiemateriaal. De tool maakt variaties van de verschillende beelden, video’s, titels, beschrijvingen en actieknoppen. Daarnaast zoekt de tool de best presterende content voor de betreffende doelgroep.
Implementatie van Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram
Deze tool kan ingezet worden voor campagnes die gericht zijn op conversies, het genereren van websiteverkeer of het installeren van apps. Het advertentieformat moet hierbij een reguliere Facebook of Instagram advertentie zijn met één afbeelding of één video. Met deze tool is het mogelijk om wel dertig verschillende middelen in te zetten. Daardoor kan je duizenden varianten van de advertenties in zetten op één doelgroep. Dit bespaart enorm veel tijd en biedt veel meer mogelijkheden dan voorheen.
De verschillende middelen voor de variaties van het advertentiemateriaal voor Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram:
- Titel: 5 titels per advertentie
- Afbeelding of Video: 10 afbeeldingen of 10 video’s
- Tekst: 5 hoofdteksten
- Beschrijving: 5 beschrijvingen
- CTA: 5 CTA buttons
Prestaties van Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram
De prestaties van de Dynamische Advertenties zijn voor ons in te zien in advertentiebeheer van Facebook. De resultaten van de verschillende onderdelen zijn in te zien per afbeelding, video, titel, tekst, beschrijving en CTA button. Bovendien maken deze inzichten een beter presterende advertentie voor iedere doelgroep. Ook kan de best mogelijke combinatie worden gemaakt van de verschillende onderdelen. Daarnaast wordt het makkelijker en inzichtelijker om toekomstig advertentiemateriaal te ontwikkelen. Daarnaast bespaart het adverteerders en ontwerpers enorm veel tijd.
Wilt u meer informatie over dynamisch adverteren op Facebook en Instagram? Of heeft u andere vragen? Neem dan direct contact met ons op! Hide and Seek helpt u graag.