Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram – Hide and Seek
Mail ons op info@hide-and-seek.nl of kijk op onze contactpagina

Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram

Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram

Voor adverteerders op Facebook is het niet ongebruikelijk om tientallen variaties van advertenties op te zetten om de best presterende combinatie te vinden. Met Facebook Dynamische Advertenties (of Facebook Dynamic Content) is het nu mogelijk om makkelijk verschillende varianten van advertenties te maken. Met deze tool kan één advertentie worden opgezet per advertentieset, die vervolgens optimaliseert voor de beste combinaties van het beschikbare advertentiemateriaal. De tool maakt variaties van de verschillende beelden, video’s, titels, beschrijvingen en actieknoppen en zoekt de best presterende content voor de betreffende doelgroep.

Implementatie van Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram

Deze tool kan ingezet worden voor campagnes die gericht zijn op conversies, het genereren van websiteverkeer of het installeren van apps. Het advertentieformat moet hierbij een reguliere Facebook of Instagram advertentie zijn met één afbeelding of één video. Met deze tool is het mogelijk om wel dertig verschillende middelen in te zetten en daardoor duizenden varianten van de advertentie in te zetten op één doelgroep. Dit bespaart enorm veel tijd en biedt veel meer mogelijkheden dan voorheen.

De verschillende middelen voor de variaties van het advertentiemateriaal voor Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram:

  • Titel: max. 5 titels per advertentie
  • Afbeelding of Video: max. 10 afbeeldingen of 10 video’s
  • Tekst: max. 5 hoofdteksten
  • Beschrijving: max. 5 beschrijvingen
  • CTA: max. 5 CTA buttons

Prestaties van Dynamische Advertenties op Facebook en Instagram

De prestaties van de Dynamische Advertenties zijn voor ons in te zien in advertentiebeheer van Facebook. De resultaten van de verschillende onderdelen zijn in te zien per afbeelding, video, titel, tekst, beschrijving en CTA button. Met deze inzichten kunnen vervolgens beter presterende advertenties worden opgezet voor iedere doelgoep en kan feitelijk de best mogelijke combinatie worden gemaakt van de verschillende onderdelen. Hierdoor wordt het ook makkelijker en inzichtelijker om toekomstig advertentiemateriaal te ontwikkelen en het bespaart adverteerders en ontwerpers daarmee tegelijkertijd enorm veel tijd.

Contact Hide and Seek

Heb jij divers advertentiemateriaal dat je graag zou willen inzetten, maar ben je niet zeker wat het beste werkt voor jouw doelgroep? Neem dan direct contact op met Hide and Seek en vraag naar de mogelijkheden om Dynamische Ads in te zetten op Facebook en Instagram.