was successfully added to your cart.

Winkelmand

Creatieve concepten in de cultuur- en evenementensector

'do something great' in neon letters

In april begonnen sommige bedrijven langzaam hun gewoonlijke activiteiten te hervatten. Sinds begin deze maand, vanaf 1 juni om precies te zijn, mochten cafés, restaurants, bioscopen en musea ook weer hun deuren openen onder strikte maatregelen. Dat betekent ook dat via het gebruik van online marketing het mogelijk is nieuwe kansen te pakken, mooie initiatieven en creatieve concepten op te starten.

Als de ‘loving agency’ richten wij ons graag op alle positieve ontwikkelingen en creatieve concepten van onze klanten. Daarom zetten wij deze bedrijven graag in het zonnetje. Als zij hierdoor een bron van inspiratie kunnen zijn voor anderen, is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen!

Culturele sector

Amsterdam Museum – Corona in de stad

Zoals eerder gezegd mogen musea weer open, alsook Amsterdam Museum. Maar toen er nog geen sprake was van een museum fysiek te bezoeken, bedacht het team van Amsterdam Museum een geweldig initiatief: Corona in de stad. Het is een online tentoonstelling waarbij de input van de inwoners van Amsterdam komt, die uiteindelijk geselecteerd en in context geplaatst wordt door kunstenaars, makers en conservatoren.

Op deze manier zorgde Amsterdam Museum dat de impact van Corona op de Amsterdammers in tekst en beeld werden geplaatst. Zo kunnen anderen van binnen en buiten Amsterdam deze verhalen en ervaringen ontdekken. Het doel van Amsterdam Museum was ook om in tijden van Corona het culturele aspect in de kijker te zetten, zelfs als je geen museum kan bezoeken. De tentoonstelling is volledig gratis te bekijken op de website van Amsterdam Museum. Ben je benieuwd naar de tentoonstelling of wil je zelf iets delen? Bezoek dan zeker dit creatieve concept via de website van Amsterdam Museum.

Evenementen sector

Heel veel bijeenkomsten en evenementen zijn deze zomer afgelast door de overheid. Toch hebben wij gezien dat veel festivals en evenementen zijn doorgegaan in de vorm van een online live stream en zelfs social live sessions. Ook grote sportevenementen staan hierbij niet stil en zijn opzoek gegaan naar een manier om toch in aangepaste vorm door te gaan.

Strong Viking – Virtual Edition

Strong viking staat bekend als een van de beste obstacle runs in Nederland, België en Duitsland. Hun missie is om iedereen zowel fysiek als mentaal sterker te maken, door men uit te dagen hun grenzen te verleggen en uitdagingen aan te gaan. Door de huidige regelgeving zijn alle grote evenementen afgelast, maar Strong Viking is vastberaden om hun missie te volbrengen in aangepaste vorm.

Strong Viking organiseerde daarom als oplossing digitale runs in het weekend van 21 – 24 mei en 11 – 14 juni. Iedereen kon zich aanmelden voor deze runs om zichzelf uit te dagen en actief te blijven. De virtual edition bestond uit vier categorieën: Beginning (4km), Lightning (7km), Warrior (13km) en Beast (19km). Tijdens deze bekende Strong Viking afstanden deed je naast het hardlopen in je eigen omgeving ook fysieke oefeningen bekend van de beroemde Viking100! Benieuwd hoe de virtual edities van Strong Viking verlopen zijn? Of beter nog, wil jij ook de uitdaging aangaan? Lees hier meer over op hun website, want in juli en augustus kan jij een echte Viking worden!

Mini Milkshake – For all who love box

For all who love foundation organiseert elk jaar Mini Milkshake. Milkshake is het jaarlijkse dance festival dat plaatsvindt in het Westerpark in Amsterdam. De variant, Mini Milkshake, is een festival speciaal opgericht voor mensen met een beperking. Voor mensen die door de rest van de samenleving gezien worden ‘als anders dan het ideaal’. De foundation zet zich dus in voor LHBTQ+’rs, mensen met een beperking, ouderen en ondersteunt projecten tegen discriminatie en racisme. Een heel mooi initiatief, daarom dat we hun actie extra in de spotlights willen plaatsen.

FAWLBOX-SHIRTBOX

Naast het opzetten van een mooi initiatief, hebben ze ook een actie opgezet. Bij aankoop van een shirt, sweater of box doe je niet alleen jezelf een plezier, maar je schenkt tegelijkertijd ook een extra t-shirt aan één van de gasten van het Mini Milkshake evenement. Een win-win dus! Plaats je vandaag nog je bestelling, dan wordt je pakketje geleverd tussen 17 juli en 31 juli.

Bovendien is het belangrijk om te weten: hoe meer boxen, t-shirts of sweaters verkocht worden, hoe meer t-shirts er gedoneerd worden aan de Mini Milkshake bezoekers. Bestel vandaag via de website nog en tover een glimlach op hun gezicht!

Heb je inspiratie opgedaan uit een van de bovenstaande creatieve concepten? Of wil je een van deze creatieve concepten steunen? Aarzel niet en ga er volledig voor!

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws in de online advertising wereld? Volg ons op LinkedIn en Facebook, of schrijf je in voor de nieuwsbrief. Wil je beginnen met adverteren of advies over één van onze andere services? Neem dan hier contact op

N I E U W S B R I E F

A M S T E R D A M

Hamerstraat 1-E
1021 JT Amsterdam
020 215 9360

E I N D H O V E N

Frederiklaan 10E
Kick Offices Philips Stadion Ingang 3
5616NH Eindhoven
040 231 3360

info@hide-and-seek.nl